Jak wygenerować dane z konsoli programisty?

Dane z konsoli programisty to jeden z elementów jakich nasz Zespół Obsługi Klienta może potrzebować aby dokonać wnikliwej analizy Twojego zgłoszenia i poprawnie zdiagnozować problem, który wystąpił.

Poniżej znajdziesz krótką instrukcję jak w prosty sposób wygenerować odpowiednie, niezbędne do dalszej diagnostyki, dane.

O dane z konsoli programisty możesz zostać poproszony w dwóch przypadkach. Poniżej, dla obu z nich, znajdziesz krótkie instrukcje.

1) Zrzut ekranu z konsoli w trakcie korzystania z materiału wideo/kanału live.

  • Wejdź w wybrany materiał wideo lub kanał live i wciśnij przycisk F12 na klawiaturze
  • Ważne! Zwróć uwagę, by konsola programisty nie blokowała odtwarzania materiału na naszej stronie - jeśli jest z prawej strony można pomniejszyć jej okno lub przenieść na dół (trzy kropki menu samej konsoli i opcja "Dock to the side" --> Dock to the bottom).
  • Włącz odtwarzanie materiały wideo/kanału live i zrób zrzuty ekranu, na których będzie widać jakiekolwiek czerwone wpisy - najpierw z zakładki Console (Konsola), a potem z zakładki Network (Sieć)
  • Ważne! Zrzut ekranu zrób za pomocą kliknięcia na swojej klawiaturze przycisku Następnie otwórz program Paint i wklej zapisany zrzut ekranu. Możesz to zrobić klikając na swojej klawiaturze Ctrl+V. Możesz również użyć systemowego „Narzędzia Wycinanie”.

  • Przejrzyj wszystkie wpisy zjeżdżając suwakiem do samego dołu, aby upewnić się że niczego nie pominąłeś
  • Gdyby czerwone wpisy były dłuższe należy je podświetlić / rozszerzyć przed zrobieniem zrzutu ekranu
  • Zwróć uwagę, by zrzuty ekranu zapisane były w jakości umożliwiającej odczytanie uchwyconych na nich wpisów
  • Zapisane zrzuty ekranu prześlij w formie załącznika jako kontynuację korespondencji lub za pośrednictwem formularza kontaktowego

 

2) Zrzut ekranu z konsoli w trakcie logowania

  • Otwórz stronę player.plw trybie prywatnym. Nie wiesz jak to zrobić? Kliknij TUTAJ aby dowiedzieć się więcej
  • Następnie kliknij Zaloguj się. Otworzy się okno logowania, ale nie próbuj się na razie logować
  • Wciśnij na klawiaturze klawisz F12 aby wywołać konsolę dla programisty
  • Ważne! Zwróć uwagę, by konsola programisty nie blokowała odtwarzania materiału na naszej stronie - jeśli jest z prawej strony można pomniejszyć jej okno lub przenieść na dół (trzy kropki menu samej konsoli i opcja "Dock to the side" --> Dock to the bottom).
  • Zrób zrzuty ekranu, na których będzie widać jakiekolwiek czerwone wpisy - najpierw z zakładki Console (Konsola), a potem z zakładki Network (Sieć)
  • Ważne! Zrzut ekranu zrób za pomocą kliknięcia na swojej klawiaturze przycisku Następnie otwórz program Paint i wklej zapisany zrzut ekranu. Możesz to zrobić klikając na swojej klawiaturze Ctrl+V
  • Przejrzyj wszystkie wpisy zjeżdżając suwakiem do samego dołu, aby upewnić się że niczego nie pominąłeś
  • Gdyby czerwone wpisy były dłuższe należy je podświetlić / rozszerzyć przed zrobieniem zrzutu ekranu
  • Zwróć uwagę, by zrzuty ekranu zapisane były w jakości umożliwiającej odczytanie uchwyconych na nich wpisów
  • Zapisane zrzuty ekranu prześlij w formie załącznika jako kontynuację korespondencji lub za pośrednictwem formularza kontaktowego
  •  

3) Kopiowanie danych konsoli do pliku tekstowego.

Kopiowanie danych z konsoli jako plik tekstowy może być pomocne dla wczytania się w konkretny błąd. Na zrzucie ekranowym niektóre istotne informacje o błędzie mogą być nieczytelne.

 

Google Chrome oraz Opera (konsole obu przeglądarek są niemal identyczne):

  • Otwórz przeglądarkę Chrome lub Opera
  • Otwórz stronę Player.pl
  • Otwórz konsolę przyciskiem F12 na klawiaturze w przypadku chrome, lub skrótrm klawiaturowym ctrl+shift+i w Operze.
  • Przenieś okno konsoli w taką pozycję, żeby nie zasłaniało okna odtwarzania
  • Odtwórz materiał lub powtórz czynność przy której występuje błąd
  • Kliknij prawym przyciskiem na okno konsoli i z menu które się pojawi wybierz „Save as” (Zapisz jako).

  • Zapisz plik na komputerze i wyślij go do nas jako kontynuację korespondencji lub za pośrednictwem formularza kontaktowego

 

Mozilla Firefox:

  • Otwórz przeglądarkę Firefox
  • Otwórz stronę Player.pl
  • Otwórz konsolę przyciskiem F12 na klawiaturze
  • Przenieś okno konsoli w taką pozycję, żeby nie zasłaniało okna odtwarzania
  • Sprawdź czy pola „sieć”, „css”, „js”, „bezpieczeństwo”, „dziennik”, „serwer” są podświetlone na niebiesko. Jeśli są zaznaczone, oznacza to, że wszystkie informacje z tych pól będą się wyświetlać w konsoli
  • Odtwórz materiał lub powtórz czynność przy której występuje błąd
  • Kliknij prawym przyciskiem na okno konsoli i kliknij „zaznacz wszystko”

  • Kliknij prawym przyciskiem myszy na okno i kliknij „kopiuj”.

  • Wklej skopiowaną zawartość do Notatnika, zapisz plik i wyślij go do nas jako kontynuację korespondencji lub za pośrednictwem formularza kontaktowego.

 

Czy ta odpowiedź była pomocna?
Przekaż nam informacje jak możemy ulepszyć ten artykuł:
42% osób uznało odpowiedź za pomocną.

Kontakt

Napisz do nas za pośrednictwem formularza kontaktowego.
Poniżej z rozwijanej listy wybierz temat, którego dotyczy Twój problem lub pytanie, następnie opisz dokładnie sytuację. Skontaktujemy się jak najszybciej.
  • Zaloguj się, aby skontaktować się z konsultantem

    Zaloguj się
    Nie masz jeszcze konta na go.tvn24.pl?
    Zarejestruj się ›
  • Nie znalazłeś odpowiedzi w pomocy?
    Napisz do nas: